7.1 betontechnologie pont d ela république montpellier-.jpg

Handboek Uitvoering Betonwerken

Handboek Uitvoering Betonwerken is online!
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van Stubeco op 16 april 2015 is het vernieuwde Handboek Uitvoering Betonwerken online gegaan. Nadat alle aanwezigen op hun smartphone een persoonlijke inlogcode toegezonden hadden gekregen, was de officiële handeling een feit. Als eersten mochten Stubecovoorzitter Jaap Balkenende en Betonverenigingsdirecteur Frens Pries zich de nu digitaal ontsloten uitvoeringskennis eigen maken.
De opzet van het digitale handboek grijpt voor een groot deel terug op de papieren editie van 2005. Op onderdelen is de inhoud grondig aangepakt, onder meer omdat er in de afgelopen jaren diverse nieuwe materialen en uitvoeringstechnieken zijn geïntroduceerd. Ook hebben de verschillende Eurocodes het licht gezien en zijn zeer recent geheel vernieuwde versies van de betontechnologienormen EN 206 en NEN 8005 verschenen.

Het nieuwe, digitale handboek maakt onderdeel uit van de digitale bibliotheek www.betonacademie.nl en kent de volgende inhoudsopgave:
1.    Berekeningsaspecten van hulpconstructies
2.    Bekisting en ondersteuning
3.    Bijzondere uitvoeringsmethoden
4.    Uitvoeringsaspecten bij prefab-betonconstructies
5.    Wapening
6.    Voorspanning
7.    In te storten voorzieningen
8.    Beton als bouwmateriaal
9.    Beknopte betontechnologie
10.    Voorbereiding en uitvoering van betonwerken

De hoofdstukken 8, 9 en 10 zijn geheel gebaseerd op het BV-dictaat Basiskennis Beton Technologie, dat in 2012 geheel vernieuwd is verschenen. Meest ingrijpend waren verder de wijzigingen voor hoofdstuk 1. Binnen Stubecoverband hebben constructeurs van verschillende aannemers hiervoor een voorbeeldberekening opgezet, die als standaard te gebruiken is. Het nieuwe hoofdstuk 7 ten slotte wordt de komende maanden gerealiseerd.

Abonnementen/sponsoring
Natuurlijk kunt u alleen voor uzelf een abonnement nemen op dit nieuwe medium, maar voor uw bedrijf is een collectief abonnement wellicht veel handzamer? Onderstaande staffel geeft aan wat voor uw situatie geldt.

Bedrijf of     Prijs ex b.t.w.€     Aantal gebruikers    Artikelnummer
onderwijs    /sleutel/jaar

bedrijf         € 500,=                                  >10         13013
bedrijf         € 200,=                                 6 - 10       13012
bedrijf         € 100,=                                 2 - 5         13011
bedrijf         € 50,=                                   1              13010
onderwijs    € 150,=                                  6 - 10     13020

Ook kunt u als bedrijf het digitale handboek sponsoren. Uw advertentie plaatsen we dan op een door u gewenste plek. Hiervoor hanteren we vriendschappelijke tarieven. Informeer hiernaar!
Meer informatie over abonnementen- en advertentietarieven: info@betonvereniging.nl

Beschikbaar

ja