7.1 betontechnologie pont d ela république montpellier-.jpg

Zelfverdichtend beton

Betonlaborant j ring.jpg

Ga direct naar het aanmeldformulier

Leren zoals het jou uitkomt
De cursus is een combinatie van theorie (in het lokaal), praktijk (op de eigen werkplek) en e-learning (op internet). Voor het practicum wordt gebruik gemaakt van videobeelden. Je kunt de theoretische kennis tijdens je werk toepassen en aan de hand van online modules in je eigen tijd verder studeren. De modules bevatten niet alleen veel foto's en video's, maar ook voorbeelden en formulieren. In de praktische gedeeltes kunnen resultaten worden ingevoerd die direct kunnen worden teruggekoppeld c.q. besproken met de docent.

Profiel opleiding zvb

Startdatum voorjaar 2018 Functioneringsniveau MBO (4)
Cursusplaats Amersfoort Studielast
(uur)
30 uur
Contacturen 4 bijeenkomsten van 4-8 uur Kenniseenheden n.v.t.
Kosten in € (ex. b.t.w.) 1315,- niet-leden 1565,-

De cursus is bestemd voor:
-  werknemers bij aannemers die verwerkbaarheid van het mengsel moeten specificeren aan de hand van de EN 206
-  werknemers bij de betonmortelcentrale of prefab betonfabriek die het mengsel moeten ontwerpen en  kunnen bijsturen.

Resultaat

Na het volgen van de cursus weet je hoe zelfverdichtend beton moet worden beproefd en gespecificeerd. Je begrijpt wat de uitkomsten zeggen. Ook weet je welke maatregelen je moet treffen op de bouwplaats. Je bent in staat om het mengsel te ontwerpen en bij te sturen aan de hand van de resultaten met betrekking tot verwerkbaarheid en uiterlijk.

Vooropleidingseisen

Cursisten zijn in het bezit van het diploma Betontechnoloog BV, het diploma Betontechnologisch Adviseur BV dan wel het diploma Betonuitvoerder/Werkvoorbereider BV.

Cursusopzet

De cursus bestaat uit twee plenaire lesdagen inclusief demonstraties in het laboratorium, een instructieles van twee uur op de eigen werkplek en een terugkomdag op een centraal gelegen laboratorium. Daarnaast worden via internet digitale modules beschikbaar gesteld met instructiefilmpjes, eenvoudige programmatuur en invulsheets, vragen en antwoorden. Gedurende de cursus kunnen online vragen worden gesteld aan de docent.

Examen / Bewijs van Deelname

Bewijs van Deelname bij actieve deelname.

Cursuscoördinator

Henk 2013.jpg

Henk Wapperom
Voor vragen over vooropleiding en inhoudelijke zaken.
Henk Wapperom
e: henk@betonvereniging.nl