3.1 woningbouw villa rieteiland kavel 01.jpg

A. Bruggen & Viaducten

Catharinabrug, Leiden WINNAAR

A2 Catharinabrug.jpg

De Catherinabrug is een elegante slanke brug die een belangrijke verbin-ding vormt in het stadshart van Leiden. Een zeer complexe brug in zowel uitvoering als ontwerp, vanwege de continu doorgang van scheepsverkeer, de elegante S-vorm en het dubbelgekromde dek. De technologie die is toegepast, prefabdelen in UHSB verbonden met natte knopen, is hoogstaand en geeft hier een passend antwoord op.

Natuurbrug Zeepoort, Overveen

A1 natuurbrug zeepoort.jpg

De Natuurbrug Zeepoort is een zeer elegante brug die op een prachtige manier is ingepast in het landschap. De vloeiende beweging van het dek verwijst naar de duinen en hij lijkt zelfs op te gaan in de duinbermen. De aansluiting van de slanke kolommen en het dek en de patronen aan de onderzijde van het dek zijn fraaie details van het geheel. Er is dan ook veel aandacht geweest voor de bekisting in de uitvoering om de vloeiende vorm, het dubbelgekromde dek en de patronen op de onderzijde van het dek te realiseren.