8.2 constructief ontwerp  winkelcentrum t loon.jpg

C. Woningbouw

Villa K6 WINNAAR

C7 Villa K6.jpg

Deze charmante villa toont de liefde van de architect voor het materiaal beton. Nu eens niet worden de innovatieve ontwikkelingen van beton gepresenteerd maar juist de ambachtelijke mogelijkheden.
De in laagjes gestorte betonelementen tonen een zachte nuancering en vieren het materiaal als natuurproduct. De gietijzeren schelp-ornamenten en holle centerpenknopen maken het geheel buitengewoon sympathiek.

De Verkenner, Utrecht

C6 de verkenner.jpg

Dit in opdracht van corporatie Mitras gerealiseerd wooncomplex is maat-schappelijk van groot belang. De zorgvuldigheid waarmee het gebouw is ontwikkeld en gerealiseerd, kan alleen als alle betrokken partijen, opdrachtgever, architect en aannemers, dezelfde ambitie hadden: een kwalitatieve impuls geven aan de naoorlogse wijk Kanaleneiland. Zij zijn hier uitermate in geslaagd, getuige de constructief intelligente gekleurde betonnen dragende gevelelementen en de mooie uitkragende balkons, maar ook de 13000 keramische tegels met dichtregels.

Villa X

C8 villa x.jpg

Deze modernistische villa met een plattegrondopzet van een subtiele grote eenvoud doet de romantiek van de amerikaanse villabouw uit de jaren vijftig enigszins herleven. De eenvoudige aan weerszijden naar binnen gebogen langsgevels versterken de relatie met het landschap. Het meerder malen gepolijste beton in zwarte kleur harmonieert uitstekend met de grote glasvlakken in de gevel. De materialisering en detaillering in zijn perfectie ondersteunen deze eigentijdse uitstraling.