2.1 natte waterbouw droogdok van hybride beton.jpg

D. Utiliteitsbouw

‘s-Werelds grootste fietsenstalling, Utrecht WINNAAR

D10 Werelds grootste fietsenstalling.jpg

Van stalling in de stad naar stad in de stalling. Het aanbrengen van fietsenstallingen rondom OV-infrastructuur vormt een steeds grotere opgave. Vanwege de beperkte ruimte rondom de knooppunten worden deze stallingen deels ondergronds, en in dit geval onderpleins, aangebracht.
De jury heeft grote bewondering voor de wijze waarop de onderpleinse ruimte onderdeel uitmaakt van de openbare ruimte.

RAI parkeergarage, Amsterdam

D9 rai parkeergarage.jpg

Twee wokkels vormen overdag en ook 's avonds het nieuwe gezicht van RAI aan de A10. Opvallend aan het ontwerp is de flexibele inzetbaarheid van de eerste verdiepingsvloer. De jury heeft grote bewondering voor de heldere eenvoud van het ontwerp en de zorgvuldige uitwerking van het concept tot in elk detail. Dit is letterlijk een wervelend parkeergebouw met kwaliteit op alle schaalniveaus.

Musis Sacrum, Arnhem

D11 Musis sacrum.jpg

De uitbreiding vormt een bijzonder paviljoen met respect voor het park en het bestaande monument. De uitbreiding maakt een geslaagde relatie met het park, waarbij het concept tot in detail zorgvuldig is uitgewerkt. Er wordt een rustig beeld gecreŽerd, waarbij het schoonbeton naadloos aansluit bij andere materialen. Het totale ensemble, een virtuoos muziek-paviljoen in het park, is werkelijk schitterend.

Ir. P. Bloklandhuis BŁchnerweg 3      Postbus 411 2800 AK Gouda            KvK 40464045 IBAN: NL32 RABO 0322 4169 06