1.2 bruggen & viaducten stadsbrug de oversteek.jpg

E. Uitvoering

Parkeergarage Lammermarkt, Leiden WINNAAR

E15 Parkeergarage Lammermarkt.jpg

De combinatie van de diverse ontwerptechnische-, constructieve- en uitvoeringsrisico's maakt dit project bijzonder. Een bijzonder element vormt daarbij de diepte van de garage en de wijze waarop deze waterdicht gemaakt is, denkende aan de waterdichte kuip, aansluiting diepwanden en onderwaterbeton vloer. Ook de combinatie van beton en prefab beton en de binnenstedelijke locatie en de cilindervorm maakt het project uitvoeringstechnisch complex.

Farringdon station, London

E12 Farringdon station London.jpg

De geringe stel mogelijkheden en toleranties gedurende de uitvoering, de dubbel gekromde elementen en de grote zorg besteed aan de individuele elementen zelf maken dit project bijzonder. Het project bestaat uit diverse betonnen gevel- en plafondelementen die van complexe aard zijn. Er is voldaan aan de strenge esthetische, akoestische en constructieve eisen. Voor het project is een bijzondere en specifiek betonmengsel ontwikkeld zonder wapening en met glasvezelwapening.

Thialf Heerenveen

E13 Thialf Heerenveen.jpg

De uitdaging van het realiseren van een zeer vlakke vloer vormt de kern van dit bijzondere project. De combinatie van uitdagingen zoals de hoge vlakheid eisen, het integreren van de grote koelleidingen, de draaicirkel in het werkveld en het storten in 1 dag maakt het een uitvoeringstechnisch complex en uitdagend project.