4.1 utiliteitsbouw ov terminal arnhem.jpg

20170622 fib Symposium Maastricht

Logo fibsymposium2017.jpg

fib Symposium is een wetenschappelijke ontmoeting met deelnemers vanuit de hele wereld dat elk jaar in een ander land plaats vindt. Dit jaar in Nederland waarbij Betonvereniging de organisatie aan zich zag toe betrouwd.
We ontvingen 625 deelnemers uit 43 landen in Maastricht, waar 340 interessante presentaties werden gegeven. Voor de eerste keer in de fib geschiedenis werden ingenieurs uit de praktijk verwelkomd om een projectpresentatie te geven.

Op deze pagina een terugblik met verhalen en foto's over het fib symposium.

Ben je er ook geweest en heb je zelf een interessant verhaal?
Mail ons dan, zodat we het op deze pagina kunnen publiceren.
Vind ook meer informatie over het Symposium op http://fibsymposium2017.com/reflections/

1 fib Maastricht 2017 start (1).jpg

fotoalbum

Via deze link kunt u het het fotoalbum inzien van de activiteiten op het fib symposium. Het is mogelijk om de foto in zijn oorspronkelijke grootte te downloaden.
Wanneer u een foto publiceert, wel graag vermelden ©Rob Veen/Betonvereniging.

fib Medal of Merit award

3 fib Maastricht 2017 start (3).jpg

The fib Presidium has decided to award Prof.ir. A.Q.C. van der Horst the 2017 fib Medal of Merit. This distinction has been given in recognition of outstanding contributions to structural concrete and to the fib.

project presentations

All project presentations of the fib Symposium 2017 in one double-sized Cement! Specially for the event, an English, double-sized special edition of Cement , the Dutch journal on concrete for structural engineers, was created.
In this special issue all of the lectures from the 'Project Presentations' are shaped into an article.
To preview the special fib Symposium issue of Cement, you can download the magazine.
If you would like to receive the paper magazine, you can order it for only € 35, – (excluding VAT and shipping).

Engineers, Design & Construction Category

We received a reflection from Mr. Carlo Segato. Carlo Segato received a Special Mention in the 2017 fib Achievement Award for Young Engineers, Design & Construction Category, as a result of ten years of experience in structural and bridge engineering, acquired in Italy and abroad, operating in a wide variety of projects. Carlo  collaborated for more than seven years in ECSD Srl (Milan, IT) as direct assistant to Prof. Franco Mola, a renowned expert in concrete structures and an outstanding interpreter of the Milan’s School, and, afterwards, for two years, in the international bridge department at Leonhardt Andrä und Partner (Stuttgart, D). He is currently employed at Spataro Petoud Partner SA (Bellinzona, CH). Among the most significant experiences it is worth mentioning the participation as project engineer, project manager and designer’s representative on site in detail design and construction supervision of Milan’s Allianz Tower (the Italian tallest building to the roof, h=207m, architectural design by Arata Isozaki) and, as project engineer in LAP, in detail designing of cable-stayed bridges, such as Danjiang Bridge in Taiwan (world’s largest cable-stayed bridge with only one mast, main span of 450m, architectural design by Zaha Hadid). The activities conducted side-by-side to Prof. Mola for designing innovative structures or repairing damaged constructions are full of uncommon experimentations on materials, components, prototypes and structures. The most important ones concern the use of high-strength and high-performance concrete, the design and prototype testing of uncodified wind dampers adopted for the occupant’s comfort in tall buildings and dynamic testing of relevant structures and bridges.

Ervaringen van een bezoeker

Om u een indruk te geven wat er zoal gebeurd tijdens het Symposium hieronder wat hoogtepunten een bezoeker. |Met links naar de papers.

•    Sessie Road Bridges,
met o.a. de langste hangbrug van Afrika te Mozambique. De man had materiaal bij zich om wel een uur te presenteren en kon gelukkig nog wat meer laten zien nadat een spreker was uitgevallen
•    De brug van glas (die er nog niet is) in Delft
•    Sessie Historic Concrete,
met o.a. verhalen over onderhoud en renovatie van de iconische betonnen gebouwen van Auguste Perret in Le Havre
•    Sessie Buildings
met o.a. bijzonder gebouw in prefab beton in India (70 dia’s kwamen langs in 10 minuten, met een spreker die er duidelijk plezier in had), AZ in Knokke en gekleurd zvb voor treinstation in Herstal
•    Alle drie de Keynote sessions, met de brede toepassing van uhsb in prefab bruggen in Maleisië als katalysator (de kostprijs kan daardoor enorm naar beneden)
•    Sessie Innovative Building Concepts,
met veel verhalen over het onderzoek naar 3D-betonprinten in Eindhoven.

Er was zoveel kennis te halen, dat het vaak bijna onmogelijk was om te kiezen.