1.3 bruggen & viaducten overstroombare brug fortmond olst.jpg

Ramler Hans 2017.jpg

09.40 uur Jaarrede
Hans Ramler, voorzitter Betonvereniging

De Jaarrede bevat zoals gewoonlijk een terugblik op het afgelopen jaar, waarbij vanuit een breder perspectief de ontwikkelingen van de Betonvereniging worden toegelicht. Vanwege het 90 jarig bestaan van de Betonvereniging zal dit keer aan de hand van enkele historische hoogtepunten het rijke verleden worden gememoreerd. Met een visie op de toekomst zal worden afgesloten.

p 7 van wingerden.jpg

10.10 uur  De toekomst van Digital Construction
Rob van Wingerden, CEO  Koninklijke BAM Groep

De bouwbranche wordt meer geassocieerd met het vakmanschap van de mensen op de bouwplaats, dan met 'augmented reality' en 'data analytics'. Desondanks heeft de digitale transformatie een enorme impact op hoe en wat we bouwen. Het is niet de technologie maar het zijn de mensen die ons voor de grootste uitdaging stellen. Aan de hand van twee spectaculaire buitenlandse projecten zal worden uitgelegd wat de voordelen zijn van de digitalisering en hoe deze ontwikkelingen in de bedrijfsvoering zijn geïmplementeerd.

Parallelsessies