Vragen & Antwoorden: de Betonvereniging en het coronavirus

Bijgewerkt: 24 december 2021

De coronacrisis neemt weer aangrijpende vormen aan in Nederland en de situatie kan hierdoor veranderen. In navolging op deze ontwikkelingen heeft de Betonvereniging maatregelen getroffen. Op deze pagina vind je een overzicht van veel gestelde vragen en antwoorden over zaken die betrekking hebben op de Betonvereniging en het coronavirus.
Het overzicht is met zorg samengesteld. De ontwikkelingen volgen elkaar echter in zo’n hoog tempo op, dat wij vragen om rekening te houden met het feit dat de informatie is gebaseerd op de actualiteit van vandaag en dat de situatie morgen anders kan zijn. Deze pagina wordt bijgewerkt zodra er nieuwe informatie beschikbaar is.

Voor algemene vragen over het coronavirus en de maatregelen die je zelf kunt treffen, verwijzen wij graag naar de website van het RIVM.

Gaan geplande activiteiten van de Betonvereniging door?

Ja, de aangekondigde maatregelen die voorlopig gelden tot 14 januari, hebben op dit moment geen consequenties voor de geplande uitvoering van onze cursussen/opleidingen.
Wij houden de ontwikkelingen rond de coronasituatie en de overheidsmaatregelen nauwlettend in de gaten. Mocht de situatie daartoe aanleiding geven, dan zullen wij noodzakelijke aanpassingen doorvoeren. Dat kan onder andere betekenen dat wij cursussen/activiteiten (deels) online verzorgen of verplaatsen. In dat geval zullen wij je hierover zo vroeg mogelijk informeren.
Zodra fysieke bijeenkomsten weer zijn toegestaan, zullen wij die uitvoeren binnen de gegeven kaders, zoals die worden voorgeschreven door de overheid.

Waarom geven jullie lessen online?

Online lessen kunnen een goed alternatief zijn voor fysieke lessen. Het is in ieder geval een veilige optie. Wij en onze docenten doen ons uiterste best om kwalitatief online onderwijs aan te bieden. We zullen bijvoorbeeld online lessen inkorten tot maximaal 2 uur. Waar mogelijk kiezen we voor mengvormen, een combinatie van online en fysieke lessen, voor het beste van beide werelden. Soms zijn cursussen online niet of heel lastig uitvoerbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan laboratoriumcursussen, waarbij de deelnemers proeven moeten uitvoeren. Dan doen wij dat uiteraard niet.

Hoe zit het met examens?

Als het mogelijk is, nemen we examens fysiek af. Als dit niet mogelijk is, kiezen we voor online afname of een andere toetsvorm. We bekijken per cursus wat de beste oplossing is.

Gaan geplande vergaderingen van de Betonvereniging door?

Ja, alle geplande vergaderingen gaan door, zoveel mogelijk online via Microsoft Teams.

Kan ik de Betonvereniging bereiken?

Zoals bij veel bedrijven in Nederland werken onze medewerkers op advies van de overheid zoveel mogelijk thuis om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Uiteraard blijven wij per mail en telefoon bereikbaar voor jullie vragen.

Kan ik mijn cursus ook online volgen?

Wij zijn bezig om een deel van onze cursussen te digitaliseren. Op deze korte termijn is dat nog niet voor alle cursussen en opleidingen te realiseren. Mocht dit mogelijk worden voor jouw cursus, dan laten we dat weten.

Kan ik me nog aanmelden voor cursussen of opleidingen?

Zeker! Ons cursusaanbod biedt allerlei mogelijkheden.