Tafelbrug Noord-Zuidhorn Onthulling plaquette Betonprijs

Op donderdag 28 juni 2018 heeft de feestelijke onthulling plaatsgevonden van de plaquette Betonprijs behorende bij het project Tafelbrug Noord – Zuidhorn, winnaar in de categorie Constructief ontwerp. Na het welkomstwoord gaf Maikel Jagroep, directeur Betonvereniging, namens de jury een toelichting op het winnende project.
β€˜De jury was onder de indruk van de technische creativiteit die aan de dag is gelegd bij de constructie van de bruggenhoofden van deze tafelbrug, waarbij caissons geproduceerd van hoogwaardige onderwaterbeton het mogelijk maakte om op deze moeilijke locatie een geschikte fundering te vervaardigen. 15 meter diep zijn de kelders afgezonken waarbij 24 uur per dag werd gewerkt. Met een waardevol robuust resultaat.’
Vervolgens gaven Bart Katerborg (Provincie Groningen), Bas Anbergen (H. van Haarst BV) en Wim van Looijengoed (Multibouwsystemen BV) nog een nadere toelichting over de werkzaamheden en spraken zij hun dank uit voor de prettige samenwerking.