Een man werkt aan zijn bureau met daarop zichtbaar een gele helm en gehoorbescherming.

CO2-arm aanbieden en uitvragen

Als aanbieder van beton(producten) en bouwoplossingen sta je voor de opgave om de CO2-uitstoot te verminderen. Opdrachtgevers vragen op hun beurt steeds vaker om CO2-verlagende oplossingen. In deze cursus leer je welke mogelijkheden er zijn. Ook leer je hoe opdrachtgevers en aanbiedrers elkaar kunnen informeren, adviseren en betrekken.

Domein Duurzaamheid en Circulariteit
Cursusdagen 3 x 4 uur

In deze cursus bekijken we op zowel productniveau, als op procesniveau welke CO2-reducerende mogelijkheden en oplossingen nu en in de nabije toekomst beschikbaar zijn. En we staan stil bij de samenwerking tussen aanbieders en opdrachtgevers. Hoe je elkaar kunt informeren, adviseren en betrekken, en welke hindernissen zich voor kunnen doen.

Deze cursus biedt bij uitstek ruimte voor discussie, vragen, antwoorden en het vinden van oplossingen.

• Aanbieders van beton(producten) en bouwoplossingen zoals:
  • producenten
  • technologen
  • ontwerpers
  • sales
  • aannemers
  • En voor uitvragers/opdrachtgevers zoals:
  • overheden
  • beheerders
  • investeerders
  • aannemers
  • inkopers

Het niveau van deze cursus is hbo.
Je hebt geen specifiek diploma nodig om mee te kunnen doen met deze cursus.

• Ervaren docentexperts
  • Actuele materialen en praktijkvoorbeelden

Doordat je inzicht krijgt in de mogelijkheden en oplossingen om CO2-reductie te realiseren en weet om te gaan met de belangen van opdrachtgevers én opdrachtnemers, kan je (verder) werken aan een succesvolle aanbesteding en uitvoering van opdrachten.

De Betonvereniging biedt meerdere cursussen die betrekking hebben op de thema’s Duurzaamheid en Circulariteit. In deze cursussen willen we je informeren en inspireren over de oplossingen/innovaties die er nu al zijn en die in de nabije toekomst worden verwacht.

• Discussies
  • Mondelinge opdrachten

Gedurende de cursus en tot 4 weken daarna, heb je toegang tot het lesmateriaal in onze online Beton Academie. Hier vind je o.a. de hand-outs van de presentaties.

In deze cursus maken we gebruik van de Beton Academie. Het materiaal in deze online omgeving is ondersteunend aan de fysieke lessen. Hier vind je relevante informatie over de cursusonderdelen, zoals een overzicht van de leerdoelen en de te behandelen onderwerpen. Maar je kan hier ook de hand-outs van de gegeven presentaties terugvinden of deze alvast voor de les bekijken en zo vooraf al eventuele vragen aan de docent formuleren.

Docenten kunnen in de Beton Academie ook andere relevante documenten opnemen, zoals artikelen, opdrachten of links naar websites of video's.

Ook kunnen docenten via deze Academie mededelingen doen. Bijvoorbeeld wanneer zij interessante achtergrondinformatie hebben geüpload of nog terug willen komen op een discussie in de les.

Als cursist kan je ook onderling met elkaar van gedachten wisselen, elkaar vragen stellen en gezamenlijk tot antwoorden komen. Je hebt een maand na afronding van de cursus toegang tot de online omgeving.

Drie experts in veiligheidshesjes en met gele helmen inspecteren op een bouwplaats

• Je hebt inzicht in CO2-reducerende mogelijkheden en oplossingen.
  • Je weet hoe je CO2-arm aanbieden of uitvragen vorm kan geven.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 12 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je minimaal 75% van de bijeenkomsten bijwoont, ontvang je een Bewijs van deelname.

Kenniseenheden

Voor deze cursus kun je 3 kennispunten voor het Constructeursregister behalen. Constructeurs die ingeschreven staan in het Constructeursregister hebben deze punten nodig voor hun professionele ontwikkeling.

CO2-arm aanbieden en uitvragen

Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor deze cursus. De cursusprijs hierboven kan nog veranderen, afhankelijk van het moment van inschrijven, maar geeft een goede indicatie. Wij zijn aan het werk om een nieuwe editie in te plannen! Via de knop inschrijven kun je jezelf wel aanmelden voor de interesselijst. Je kiest dan de optie "Open voor interesse". Wij nemen contact met je op zodra de cursus opengaat voor inschrijving. Een plek op de interesselijst is nog geen inschrijving, dus je betaalt hier niets voor. Pas als je definitief bent ingeschreven voor een cursus, komt er een factuur en ben je verzekerd van je plek.

Inschrijven interesselijst

• Rens van Berkesteijn