Bel voor persoonlijk advies: 0182 - 539 233
Medewerker met bril, mondkapje en gehoorbescherming snijdt in een betonnen vloer

Kennismaken met Betononderhoud en Betonreparatie Online

Wil je meer kennis over betononderhoud en betonreparatie, dan volg je deze inleidende cursus online in eigen tijd en tempo. Je leert over verschillende aantastingsmechanismen en reparatiecriteria. Reparatietechnieken, reparatiematerialen en herstel van schade aan nieuw betonwerk komen ook aan bod.

Domein Onderhoud en Reparatie
Locatie Online
Cursusdagen Geen bijeenkomsten
Startdatum Woensdag 1 mei 2024

Het eerste blok "Aantasten" bestaat uit 2 modules over aantasting van beton. De eerste module gaat over directe aantasting, de tweede module over indirecte aantasting.

Nu je weet wat directe en indirecte aantasting met beton kunnen doen, is het tijd om te kijken hoe we deze schades kunnen herstellen in het tweede blok "Repareren". In Module 3 behandelen we de verschillende reparatiemethoden. Module 4 beschrijft welke materialen we kunnen gebruiken bij het repareren van beton. En Module 5 is de laatste module over dit onderwerp, die gaat over de criteria die we gebruiken om te bepalen of en hoe we betonschade repareren.

Je hebt in de vorige blokken geleerd welke aantastingsmechanismen er zijn en hoe we beschadigd beton kunnen repareren. Maar het natuurlijk nog beter om beton goed te beschermen, zodat het niet eens kapot gaat! Daarover leer je meer in dit blok "Beschermen". Module 6 gaat over extra betonbescherming die we kunnen gebruiken. Module 7 behandelt hoe we ervoor kunnen zorgen dat het beton een lange levensduur heeft.

Onder het bok "Afsluiting" staat nog Module 8: Overzichten. Deze module geeft een overzicht van de informatie uit de vorige modules.

De doelgroepen voor deze cursus zijn:
  • Constructeurs
  • Uitvoerders
  • Kwaliteitsfunctionarissen
  • Werkvoorbereiders
  • Toezichthouders

Niveau

Het niveau van deze cursus is mbo.
Je hebt een mbo-diploma nodig om mee te kunnen doen met deze cursus.

Unieke punten

Deze cursus biedt jou de volgende voordelen:
  • Korte introductie met de belangrijkste informatie over betononderhoud en betonreparatie
  • Studeren in eigen tijd en tempo
  • Interactieve modules

Doel van de cursus

Als je deze cursus hebt afgerond, kun je beter zorg dragen voor een goede uitvoering van betonreparatieprojecten.

Na afronding van deze cursus kun je jouw kennis inzetten bij gesprekken over betonreparatieprojecten en zorgdragen voor beter toezicht of betere begeleiding van zo'n project.

Vorm

Bij deze cursus maken we gebruik van de volgende leermethoden:
  • Online modules
  • Zelftoetsen

Bij deze cursus maak je gebruik van acht online modules. Deze zijn beschikbaar via de online omgeving. Het is mogelijk om samenvattingen van alle modules te downloaden als naslagwerk.

In deze cursus maken we gebruik van de Beton Academie. Het materiaal in deze online omgeving is ondersteunend aan de fysieke lessen. Hier vind je relevante informatie over de cursusonderdelen, zoals een overzicht van de leerdoelen en de te behandelen onderwerpen. Maar je kan hier ook de hand-outs van de gegeven presentaties terugvinden of deze alvast voor de les bekijken en zo vooraf al eventuele vragen aan de docent formuleren.

Docenten kunnen in de Beton Academie ook andere relevante documenten opnemen, zoals artikelen, opdrachten of links naar websites of video's.

Ook kunnen docenten via deze Academie mededelingen doen. Bijvoorbeeld wanneer zij interessante achtergrondinformatie hebben geüpload of nog terug willen komen op een discussie in de les.

Als cursist kan je ook onderling met elkaar van gedachten wisselen, elkaar vragen stellen en gezamenlijk tot antwoorden komen. Je hebt een jaar toegang tot de online omgeving.

Schade aan beton, onderzoek is vereist

Leerdoelen

De leerdoelen van deze cursus zijn:
  • Je kunt verschillende vormen van directe en indirecte aantasting van beton correct indelen.
  • Je kunt verschillende reparatiemethoden en reparatiematerialen voor betonschade benoemen.
  • Je kunt uitleggen welke reparatiecriteria voor betonschade wanneer van toepassing zijn.
  • Je kunt verschillende vormen van extra betonbescherming benoemen.
  • Je kunt vertellen hoe we ervoor zorgen dat beton een lange levensduur heeft.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 8 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je minimaal 75% van de bijeenkomsten bijwoont, ontvang je een Bewijs van deelname.

Kenniseenheden

Voor deze cursus kun je 3 kennispunten voor het Constructeursregister behalen. Constructeurs die ingeschreven staan in het Constructeursregister hebben deze punten nodig voor hun professionele ontwikkeling.

Kennismaken met Betononderhoud en Betonreparatie Online

Datum: 1 mei 2024
Locatie: Online
Prijs (exclusief BTW): € 730,-