handen laborant blauwe latex

Nascholing Toeslagmaterialenlaborant BV

Als Toeslagmaterialenlaborant school je je elke tien jaar na, zodat je op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen. In deze cursus leer je meer over proeven uitvoeren en over de onderliggende beproevingsnormen. Ook bespreek je de Europese Norm NEN-EN 12620 en de BRL 2502.

Domein Cement- en Betontechnologie
Cursusdagen 2 x 4 uur

In deze cursus leer je meer over het uitvoeren van proeven en de onderliggende beproevingsnormen. Ook bespreek je de Europese Norm NEN-EN 12620 en de BRL 2502.

De doelgroepen voor deze cursus zijn:
  • Toeslagmaterialenlaboranten die willen voldoen aan de nascholingsverplichting

Niveau

Het niveau van deze cursus is mbo.

Unieke punten

Deze cursus biedt jou de volgende voordelen:
  • Expertdocent
  • Volledig uitgerust laboratorium
  • Kleine groep dus veel persoonlijke aandacht

Doel van de cursus

De BRL 2502 vereist dat de gediplomeerd toeslagmaterialenlaborant op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen en zich elke 10 jaar bijschoolt.

Door bij te blijven en elke tien jaar de nascholing te volgen, zorg je ervoor dat jouw werkgever gecertificeerd beton kan blijven leveren.

Vorm

Bij deze cursus maken we gebruik van de volgende leermethoden:
  • Presentatie door docent
  • Proefexamen
  • Schriftelijke opdrachten

Bij aanvang krijg je het actuele dictaat Toeslagmaterialenlaborant BV.

In deze cursus maken we gebruik van de Beton Academie. Het materiaal in deze online omgeving is ondersteunend aan de fysieke lessen. Hier vind je relevante informatie over de cursusonderdelen, zoals een overzicht van de leerdoelen en de te behandelen onderwerpen. Maar je kan hier ook de hand-outs van de gegeven presentaties terugvinden of deze alvast voor de les bekijken en zo vooraf al eventuele vragen aan de docent formuleren.

Docenten kunnen in de Beton Academie ook andere relevante documenten opnemen, zoals artikelen, opdrachten of links naar websites of video's.

Ook kunnen docenten via deze Academie mededelingen doen. Bijvoorbeeld wanneer zij interessante achtergrondinformatie hebben geüpload of nog terug willen komen op een discussie in de les.

Als cursist kan je ook onderling met elkaar van gedachten wisselen, elkaar vragen stellen en gezamenlijk tot antwoorden komen. Je hebt een maand na afronding van de cursus toegang tot de online omgeving.

dienblad bevat vele soorten steen

Leerdoelen

De leerdoelen van deze cursus zijn:
  • Je hebt nieuwe, actuele kennis over het werkgebied van een toeslagmaterialenlaborant.
  • Je kunt de nieuwe kennis over het werkgebied van een toeslagmaterialenlaborant toepassen in de eigen dagelijkse werkpraktijk.
  • Optioneel: Je volgt de voorschriften in het zelfstandig uitvoeren van een proef in het toeslagenlaboratorium.
  • Optioneel: Je kunt zelfstandig de berekeningen uitvoeren die een toeslagmaterialenlaborant moet doen.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 8 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je alle bijeenkomsten hebt bijgewoond, ontvang je een Bewijs van deelname.

Erkenning

Het Bewijs van Deelname is geldig voor de nascholing volgens BRL 2502.

Nascholing Toeslagmaterialenlaborant BV

Prijs (exclusief BTW): € 1.915,-
Bedrijfsledenprijs (exclusief BTW): € 1.340,-

Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor deze cursus. De cursusprijs hierboven kan nog veranderen, afhankelijk van het moment van inschrijven, maar geeft een goede indicatie. Wij zijn aan het werk om een nieuwe editie in te plannen! Via de knop inschrijven kun je jezelf wel aanmelden voor de interesselijst. Je kiest dan de optie "Open voor interesse". Wij nemen contact met je op zodra de cursus opengaat voor inschrijving. Een plek op de interesselijst is nog geen inschrijving, dus je betaalt hier niets voor. Pas als je definitief bent ingeschreven voor een cursus, komt er een factuur en ben je verzekerd van je plek.

Inschrijven interesselijst
Ruim 170 enthousiaste vakexperts zijn als docent verbonden aan de Betonvereniging. En dit kan jouw docent worden:

• Rens van Berkesteijn

rens@betonvereniging.nl