Medewerker boort met een drilboor in een betonnen wand

Uitvoering Betonreparatie voor Middenkader

Wil je meer weten over betonreparatie in de uitvoering? Dan is dit de cursus voor jou. Je leert over materieel, bestekken, schadeonderzoek en reparatietechnieken. Je leert rekening houden met de kosten, veiligheid en regelgeving. Kortom, je zet de volgende stap in jouw carrière naar projectleider betonreparatie!

Domein Onderhoud en Reparatie
Locatie Utrecht en Apeldoorn
Cursusdagen 9 x 4,5 uur
Startdatum Meerdere startdata

In de cursus Uitvoeringe Betonreparatie Middenkader leer je meer over schademechanismen, inspectie, contracten, reparatiematerialen, coatings, kwaliteit, kosten, milieu en veiligheid. Aan het einde van deze cursus kun je deze kennis inzetten bij het uitvoeren en begeleiden van betonreparatieprojecten.

Doelgroep

De doelgroepen voor deze cursus zijn:
  • Projectleiders betonreparatie
  • Uitvoerders betonreparatie

Niveau

Het niveau van deze cursus is mbo.
Je hebt een mbo-diploma nodig om mee te kunnen doen met deze cursus. Dit kan zijn een diploma in Bouwkunde, Civiele Techniek of Infratechniek.

Unieke punten

Deze cursus biedt jou de volgende voordelen:
  • Leidt op tot projectleider betonreparatie
  • Praktisch ingestelde expertdocenten
  • Lesmaterialen in 2022 helemaal geüpdatet

Doel van de cursus

Als je deze cursus hebt afgerond, kun je werken als projectleider betonreparatie.

Na afronding van deze cursus kun je aan de slag als projectleider betonreparatie volgens BRL 3201. Betonreparatiebedrijven die volgens deze BRL gecertificeerd zijn, kunnen gebruik maken van jouw diensten in de uitvoering van onderhouds- en reparatieprojecten.

Vorm

Bij deze cursus maken we gebruik van de volgende leermethoden:
  • Presentatie door docent
  • Proefexamen
  • Zelftoetsen

Bij deze cursus maak je gebruik van een dictaat, dat je bij aanvang digitaal en geprint ontvangt. De PowerPoints van de docenten komen digitaal beschikbaar via de online omgeving. Ook heb je CUR-Aanbevelingen nodig. Deze komen eveneens digitaal beschikbaar via de online omgeving. Het lesboek ontvang je tijdens de eerste bijeenkomst. Mocht je de digitale materialen tijdens de toets nodig hebben, dan ontvang je daar een schriftelijk exemplaar van. Je hoeft dit dus niet zelf te printen.

In deze cursus maken we gebruik van de Beton Academie. Het materiaal in deze online omgeving is ondersteunend aan de fysieke lessen. Hier vind je relevante informatie over de cursusonderdelen, zoals een overzicht van de leerdoelen en de te behandelen onderwerpen. Maar je kan hier ook de hand-outs van de gegeven presentaties terugvinden of deze alvast voor de les bekijken en zo vooraf al eventuele vragen aan de docent formuleren.

Docenten kunnen in de Beton Academie ook andere relevante documenten opnemen, zoals artikelen, opdrachten of links naar websites of video's.

Ook kunnen docenten via deze Academie mededelingen doen. Bijvoorbeeld wanneer zij interessante achtergrondinformatie hebben geüpload of nog terug willen komen op een discussie in de les.

Als cursist kan je ook onderling met elkaar van gedachten wisselen, elkaar vragen stellen en gezamenlijk tot antwoorden komen. Je hebt een maand na afronding van de cursus toegang tot de online omgeving.

Medewerker gebruikt een Schmidt hamer om non-destructief het beton te testen

Leerdoelen

De leerdoelen van deze cursus zijn:
  • Je herkent de relevante schademechanismen.
  • Je kunt een gegeven hersteladvies interpreteren en beoordelen of het bij de situatie past.
  • Je begrijpt de rolverdeling en verantwoordelijkheden die voortkomen uit de verschillende contractvormen en de gevolgen die dit voor het eigen werk kan hebben.
  • Je herkent situaties waarbij je de hulp van een ander in moet roepen.
  • Je kunt de uitvoering van betonreparaties en betonbeschermingsmaatregelen begeleiden en aansturen.
  • Je kunt de werkzaamheden uitvoeren of laten uitvoeren met oog voor kwaliteit, veiligheid, milieu en kosten.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 80 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Deze cursus wordt afgesloten met een toets.

Over de toetsing

Wij sluiten deze cursus af met een Schriftelijke toets.

De examenstof is ​het dictaat plus de PowerPoints. Het schriftelijke examen duurt ​2 uur. Het bestaat uit 15-20​ open vragen. Je kunt 100 punten verdienen en je moet minimaal 55 punten halen voor een voldoende. Tijdens dit schriftelijke examen mag je het cursusmateriaal WEL​ erbij houden. Je mag gebruik maken van ​CUR-Aanbevelingen​. De Betonvereniging zal het schriftelijke materiaal verstrekken. Je moet zelf een pen meenemen.

Als je deze cursus succesvol afrondt, ontvang je een Certificaat.

Over de herkansing

Er wordt geen herkansing van de toets aangeboden. Mocht je niet slagen, dan kun je meedoen met de eerstvolgende examenmogelijkheid, nadat de cursus opnieuw is gegeven. Belangrijk: je wordt niet automatisch ingeschreven voor een herkansing. Wil je meedoen met het examen, schrijf je dan tegen die tijd opnieuw in via onze website. Hier zijn kosten aan verbonden.

Erkenning

Deze cursus wordt erkend in de BRL 3201.

Trainingslocatie Utrecht, gebouw De Vechtse Banen

Examen: Uitvoering Betonreparatie voor Middenkader

Utrecht
Start: 4 juni 2024