Inspectie & Beheer Bouw & Infra Module 1 Toestandsinspectie en conditiemeting
Betonreparatie

Consistente en betrouwbare inspectieresultaten!
Mede door de groeiende risico's is het belang van inspecties de afgelopen jaren sterk toegenomen. Voorheen lag de focus op het vastleggen van de aangetroffen toestand en luidde het advies meestal 'oplossen' en 'herstellen'.
Tegenwoordig wil de beheerder een compleet overzicht (met alle relevante informatie) van bovendien beheersbare risico's. Deze opleiding maakt de beheerder meer een 'netwerkregisseur', die vanuit een wirwar aan inspecties (technische inspectie, functioneringsinspectie, nulinspectie, besteksinspectie, etc.) een samenhangend stelsel kan maken.

Cursus Informatie
Cursusduur: 11 lesmiddag/avonden van 6 uur
Startdatum: woensdag 25 september 2019
Plaats: Gouda
Bedrijfsledenprijs: € 2.135,-- excl. btw.
Niet bedrijfsledenprijs: € 2.375,-- excl. btw.
Functioneringsniveau: mbo
Kenniseenheden: 20

Aanmelden Cursus

Ondergetekende meldt zich aan voor:
Persoonlijk
Alleen van toepassing als hierboven 'Anders' gekozen is.

Alleen van toepassing op onderstaande vooropleidingen: - Wapenen in de praktijk - Betonconstructeur Basis - Betonconstructeur BV/BmS - Constructief Ontwerper BV/BmS
Gegevens werkgever
Indien van toepassing
indien afwijkend

invullen als u gebruik wilt maken van de Bedrijfsledenkorting
Bent u geen bedrijfslid dan kunt u zich hier aanmelden en direct van de bedrijfsledenkorting te profiteren.

Ik heb kennis genomen van de aanmeldings- en annuleringsvoorwaarden.

Ik heb kennis genomen van de privacy verklaring van de Betonvereniging.

• Inleiding kennis diverse materialen
  • Constructie kennis diverse materialen
  • Inspectie installaties
  • Inspectie typen
  • Inspectie kunstwerken
  • Regelgeving & Veiligheid
  • Excursie
  • Case

De cursus wordt wekelijks gegeven gedurende 11 lesdagen (Module 1) c.q. 10 lesdagen (Module 2). Een lesdag bestaat uit 6 lesuren.

De opleiding is bestemd voor:
- schouwers & junior inspecteurs (Niveau I)
- inspecteurs en adviseurs en andere betrokken medewerkers van adviesbureaus en (overheids)-opdrachtgevers (Niveau II).

Er is afhankelijk van het beoogde niveau een HBO-opleiding  met de nodige bijscholing en/of ervaring  ( Module 1 ) tot een HBO+  (Module 2)  vooropleiding vereist.

De gehele opleiding is modulair ingericht. Zodoende zijn alleen die modules van belang die nog niet beheerst worden. Op basis van EVC zijn er vrijstellingen te verkrijgen.

Cursuscoördinator

Voor vragen kunt u opnemen met Peter Hoes
e: peter@betonvereniging.nl
t: 0182 - 539 858

Peter Hoes

Vervolgcursussen

Na het volgen van module 1 ben je in staat om constructies en inspectietypen te herkennen en objectief visuele afwijkingen en bijzonderheden te kunnen benoemen en vastleggen. Je kunt een goede toestand/conditiemeting vastleggen en geeft voorstellen voor herstel en maatregelen. Ook ben je in staat om de relatie tussen diverse inspectietypen te onderscheiden en te verbijzonderen. Met module 2 kun je prioriteringsmaatregelen aangeven op basis van de aanwezige risico’s en bepaal je zowel urgentie als budgetteringen. Beide modules worden afgesloten met een examen. Hiervoor verkrijg je een deelcertificaat. Als je beide deelcertificaten hebt behaald, ontvang je een diploma.

Bedankt