Inspectie & Beheer Bouw & Infra Module 2
Betonreparatie

Consistente en betrouwbare inspectieresultaten!

Mede door de groeiende risico's is het belang van inspecties de afgelopen jaren sterk toegenomen. Voorheen lag de focus op het vastleggen van de aangetroffen toestand en luidde het advies meestal 'oplossen' en 'herstellen'. Tegenwoordig wil de beheerder een compleet overzicht (met alle relevante informatie) van bovendien beheersbare risico's. Deze opleiding maakt de beheerder meer een 'netwerkregisseur', die vanuit een wirwar aan inspecties (technische inspectie, functioneringsinspectie, nulinspectie, besteksinspectie, etc.) een samenhangend stelsel kan maken.

Cursus Informatie
Cursusduur: 10 lesmiddag / avonden van 6 uur
Plaats: Utrecht
Bedrijfsledenprijs: € 2.240,-- excl. btw.
Niet bedrijfsledenprijs: € 2.480,-- excl. btw.
Functioneringsniveau: hbo
Kenniseenheden: 16

Aanmelden Cursus

Ondergetekende meldt zich aan voor:
Persoonlijk
Alleen van toepassing als hierboven 'Anders' gekozen is.

Alleen van toepassing op onderstaande opleidingen: - Wapenen in de praktijk - Betonconstructeur Basis - Betonconstructeur BV/BmS - Constructief Ontwerper BV/BmS -Betonderhoudskundige BV
Gegevens werkgever
Indien van toepassing
indien afwijkend

invullen als u gebruik wilt maken van de Bedrijfsledenkorting
Bent u geen bedrijfslid dan kunt u zich hier aanmelden en direct van de bedrijfsledenkorting te profiteren.

Ik heb kennis genomen van de aanmeldings- en annuleringsvoorwaarden.

Ik heb kennis genomen van de privacy verklaring van de Betonvereniging.

Inspectieplan
Informatieoverdracht
Risicoanalyses
Faalwijze Assetmanagement
Advies en rapportage Beheer & onderhoud
Presentatie eigen case

De cursus bestaat uit 2 modules.
Module 1 (Toestandsinspectie en conditiemeting; (v.h. niveau II) inclusief Schouwen (v.h. niveau I)) wordt in het najaar van 2018 gegeven.
Module 2 (Instandhoudingsinspectie/Advies en rapportage (v.h. niveau III)) staat dit voorjaar (8-3-2018) op het programma.

De lessen worden wekelijks gegeven. Een lesdag bestaat uit 6 lesuren.
Lestijden 15.00 - 21.00 uur

Bestemd voor:
De opleiding is bestemd voor:
- schouwers & junior inspecteurs
- inspecteurs en adviseurs en andere betrokken medewerkers van adviesbureaus en (overheids)-opdrachtgevers
- adviseurs die adviesrapporten opstellen, inclusief een volledige risicoanalyse, en deze afstemmen met de opdrachtgever

Er is afhankelijk van het beoogde niveau een MBO-opleiding ( module 1) met de nodige bijscholing en/of ervaring  (Niveau II) tot een HBO+  (module 2) vooropleiding vereist.
De gehele opleiding is tevens modulair ingericht. Zodoende zijn alleen die modules van belang die nog niet worden beheerst. Op basis van EVC zijn er vrijstellingen te verkrijgen.

Cursuscoördinator

Voor vragen kunt u opnemen met Peter Hoes
e: peter@betonvereniging.nl
t: 0182 - 539 858

Peter Hoes

Vervolgcursussen

Betononderhoudskundige

Met module 2 kun je prioriteringsmaatregelen aangeven op basis van de aanwezige risico’s en bepaal je zowel urgentie als budgetteringen.
De module wordt afgesloten met een  rapportage cq rapport wat gepresenteerd wordt.
Hiervoor verkrijg je een deelcertificaat.

Bedankt