Studio Beton | Betonakkoord in de praktijk: Nieuwe Verbinding N69

Tijd
10:00 - 11:00 uur

Gespreksleider
Dorien Staal | Algemeen Directeur Voorbij Prefab B.V. & Bestuursvoorzitter Betonvereniging

Sprekers
Herbert van der Ham | Hoofdconstructeur Civiel Boskalis Nederland
Natascha Poeran | Adviseur Wegen Boskalis Nederland

Betonakkoord in de praktijk: Nieuwe Verbinding N69
In voorgaande webinars is ingezoomd op de handelingsperspectieven vanuit het Betonakkoord. In dit webinar belichten we hoe deze handelingsperspectieven in de praktijk kunnen worden gebracht, welke (financiële) ruimte er is om innovatieve technieken toe te passen en daarmee het ‘experiment’ aan te kunnen gaan. Wat werkt daarbij stimulerend en tegen welke uitdagingen kan je aanlopen? Maar belangrijker nog; hoe pak je die aan?

Deze vraagstukken behandelen we aan de hand van een aansprekend praktijkvoorbeeld: de Nieuwe Verbinding(sweg) N69, een project uitgevoerd door Boskalis Nederland in opdracht van de Provincie Noord-Brabant. Aan de provinciale weg, die ook wel 'de groenste weg van Brabant' wordt genoemd, is zo'n twee jaar gebouwd en de weg is sinds 18 oktober 2021 geopend voor het verkeer. Het project is in december 2021 opgeleverd aan de opdrachtgever en is daarmee een actueel project. Het betreft bovendien een project dat een Natura 2000-gebied doorsnijdt en waarin op meerdere vlakken aan duurzaamheid is gewerkt.

Het webinar is gericht op aannemers, uitvoerders, constructeurs en ontwerpers die meer willen leren over praktische toepassingen op het gebied van circulariteit, duurzaamheid, omgaan met MKI-bepalingen en CO2-reductie binnen de betonbouwsector.

Deelname
Deelname aan het webinar is kosteloos voor leden van de Betonvereniging.
Deelname voor niet-leden bedraagt €15,- (incl. BTW).

De Betonvereniging organiseert met regelmaat webinars over verschillende thema's en actuele onderwerpen. Wil jij deelnemen aan meerdere webinars? Word dan nu lid van de Betonvereniging (een persoonlijk lidmaatschap kost slechts €45,- per jaar incl. BTW) en neem kosteloos deel aan onze webinars!

Meld je aan via het aanmeldformulier, je ontvangt automatisch een bevestiging van inschrijving. Na succesvolle aanmelding ontvang je 24 uur van tevoren een link waarmee je het webinar online kunt volgen.

Online registreren voor het event.