Hoe krijgen we meer studenten naar onze evenementen? Die vraag stond centraal in een samenwerking tussen de Betonvereniging en een denktank van de Radboud Universiteit. In deze denktank dachten zeven studenten van de Faculteit der Letteren mee over hoe wij onze activiteiten aantrekkelijker kunnen maken voor een jongere doelgroep.
De studenten gingen aan de slag met case studies en een enquête. Ze doken in ons aanbod en bekeken onze communicatiekanalen. Hun doel? Bedenken hoe wij studenten niet alleen kunnen bereiken, maar ook echt kunnen boeien én binden.
De belangrijkste inzichten uit het onderzoek zijn:
De denktank had de volgende suggesties voor ons:
Deze samenwerking leverde ons waardevolle inzichten op en gaf ons een frisse blik van buiten. De betonsector biedt volop kansen, maar deze moeten beter zichtbaar en toegankelijk worden gemaakt voor jongeren. De Betonvereniging kan hierin het verschil maken met gerichte communicatie, samenwerking en evenementen.
We gaan nu aan de slag met de adviezen. En natuurlijk houden we je op de hoogte van de vervolgstappen.
Hét jaarlijkse toonaangevende netwerkevenement van de beton(bouw)sector in Nederland.
Alles over duurzame betontoepassingen in de Woning- en Utiliteitsbouw. Leer over de actuele ontwikkelingen, regels, modellen en rekenmethodes.
Leer over de duurzame betontoepassingen in de Infra. Verruim je inzicht in actuele ontwikkelingen, regels, modellen en rekenmethodes.