Onze werkwijze

Betonvereniging, kennispartner om op te bouwen

De Betonvereniging biedt kennis aan jou, iemand die werkt in de betonbouwsector of daarin wil gaan werken. Jij wilt bijblijven en nieuwe kennis opdoen. Bij ons vind je een platform waar professionals uit de betonindustrie kunnen leren, netwerken en hun expertise kunnen vergroten.

De Betonvereniging is een vereniging met leden. Bedrijfsleden krijgen korting op de prijs van een cursus of event.

Hoe delen we kennis?

Je kunt bij ons terecht voor langere opleidingen en korte cursussen. Gepassioneerde docenten met veel praktijkervaring geven jou in kleine groepen les. In een prettige sfeer met veel persoonlijke aandacht kun je meer leren over verschillende thema’s binnen de betonbouw: van betontechnologie en ontwerp via voorbereiding en uitvoering naar onderhoud.

De meeste cursussen volg je klassikaal verspreid over verschillende locaties in het land. Je gebruikt ook onze online leeromgeving: de Beton Academie. Hier vind je lesmateriaal, zoals hand-outs en video's, en kun je de docent vragen stellen. Twee cursussen kun je helemaal online volgen. Dat zijn Basiskennis Beton Algemeen Online en Kennismaken met Betononderhoud en Betonreparatie Online

Events

Behalve een cursus of opleiding volgen, kun je ook kennis opdoen bij onze events zoals Beton Café, Beton Event en Studio Beton. Je legt hier ook nieuwe contacten of frist het contact met je bestaande netwerk op.

Hoe kun je je aanmelden voor een cursus?

Je kunt je aanmelden via deze website of de afdeling HR vragen dit voor je te doen. Jij en de contactpersoon van HR krijgen per email een automatische bevestiging van je aanmelding. Wij controleren de aanmeldgegevens en nemen zo nodig contact met je op om je aanmelding door te spreken. Als alle gegevens juist zijn, zetten we de aanmelding door naar een inschrijving. De financiële afdeling stuurt een factuur naar het factuuradres per mail dat je hebt opgegeven.

Is het je eerste cursus bij ons? Dan krijg je een mail met inloggegevens voor Mijn Beton. Ben je al bij ons bekend? Dan kun je direct naar Mijn Beton gaan. In Mijn Beton staan jouw gegevens zoals adres, geboorteplaats en -datum. Deze kun je zelf aanpassen. En in Mijn Beton vind je het rooster en adres van de cursus.

Twee weken voor aanvang van de cursus ontvang je een bericht van doorgang cursus. Je krijgt dan ook toegang tot de Beton Academie. Als er fysiek lesmateriaal is, krijg je dit in de eerste les.

Heeft jouw cursus een examen? Het kan zijn dat dit op een ander plek is dan de cursus. Steeds meer examens kun je ook digitaal afleggen. Informatie daarover staat in de Beton Academie. Als jouw cursus geen examen heeft en je bent voldoende vaak aanwezig geweest, krijg je een Bewijs van Deelname. Je vindt al jouw examenresultaten, Bewijzen van Deelname, Certificaten en Diploma's in Mijn Beton.

Heb je vragen over je aanmelding? Bel dan gerust met één van onze medewerkers van de afdeling Opleidingen en Cursussen 0182 -539 233 of mail opleidingen@betonvereniging.nl.