Vloeimaat

Practicum Betontechnologie

Meestal is de betonlaborant degene die de laboratoriumwerkzaamheden in een betoncentrale of een prefab-betonfabriek uitvoert. Maar als betontechnoloog ben je verantwoordelijk voor wat de betonlaborant doet en rapporteert. In noodgevallen moet je de betonlaborant zelfs kunnen vervangen. Daarom leer je in deze module alles over laboratoriumwerkzaamheden.

In deze cursus zul je alle proeven doen die volgens BRL 1801 in een betonlaboratorium moeten worden uitgevoerd.

• Functionarissen op betoncentrales en in de betonproductenindustrie
  • verantwoordelijk voor mengselsamenstelling en productie

Het niveau van deze cursus is mbo+.

Om deel te kunnen nemen aan deze cursus, moet je Basiskennis Betontechnologie afgerond hebben.

• Ervaren docentexpert
  • Actueel cursusmateriaal
  • Volledig toegerust laboratorium

Als je deze cursus hebt afgerond, kun je de proeven uitvoeren die in de verschillende normen voor beton en betonspecie staan beschreven.

Met het certificaat Practicum Betontechnologie op zak mag je als gediplomeerd betontechnoloog volgens BRL 1801 en Criteria 73 leiding geven aan het laboratorium van een betonproducent.

• Mondelinge opdrachten
  • Zelftoetsen

Bij aanvang krijg je een dictaat.

In deze cursus maken we gebruik van de Beton Academie. Het materiaal in deze online omgeving is ondersteunend aan de fysieke lessen. Hier vind je relevante informatie over de cursusonderdelen, zoals een overzicht van de leerdoelen en de te behandelen onderwerpen. Maar je kan hier ook de hand-outs van de gegeven presentaties terugvinden of deze alvast voor de les bekijken en zo vooraf al eventuele vragen aan de docent formuleren.

Docenten kunnen in de Beton Academie ook andere relevante documenten opnemen, zoals artikelen, opdrachten of links naar websites of video's.

Ook kunnen docenten via deze Academie mededelingen doen. Bijvoorbeeld wanneer zij interessante achtergrondinformatie hebben geüpload of nog terug willen komen op een discussie in de les.

Als cursist kan je ook onderling met elkaar van gedachten wisselen, elkaar vragen stellen en gezamenlijk tot antwoorden komen. Je hebt een maand na afronding van de cursus toegang tot de online omgeving.

betonplaat storten

• Je weet welke proeven volgens BRL 1801 in de centrale moeten worden uitgevoerd en kent de achtergronden hiervan.
  • Je kunt deze proeven zelfstandig uitvoeren.
  • Je weet hoe kwaliteit en certificatie werken.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 8 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Deze cursus wordt afgesloten met een toets.

Over de toetsing

Wij sluiten deze cursus af met een Praktijkopdracht.
Als je deze cursus succesvol afrondt, ontvang je een Certificaat.

Erkenning

Het certificaat is onderdeel van de opleiding tot Betontechnoloog BV.

Practicum Betontechnologie

Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor deze cursus. De cursusprijs hierboven kan nog veranderen, afhankelijk van het moment van inschrijven, maar geeft een goede indicatie. Wij zijn aan het werk om een nieuwe editie in te plannen! Via de knop inschrijven kun je jezelf wel aanmelden voor de interesselijst. Je kiest dan de optie "Open voor interesse". Wij nemen contact met je op zodra de cursus opengaat voor inschrijving. Een plek op de interesselijst is nog geen inschrijving, dus je betaalt hier niets voor. Pas als je definitief bent ingeschreven voor een cursus, komt er een factuur en ben je verzekerd van je plek.

Inschrijven interesselijst
  • Jurjen Talsma