Privacyverklaring

Algemeen

De Betonvereniging kan persoonsgegevens over u verwerken, doordat u gebruik maakt van de diensten van de Betonvereniging en/of omdat u deze zelf bij het invullen van een formulier op de website aan Betonvereniging verstrekt. De Betonvereniging kan de volgende persoonsgegevens verwerken:

Waarom Betonvereniging gegevens nodig heeft

De Betonvereniging verwerkt uw persoonsgegevens om telefonisch contact met u op te kunnen nemen als u daar om verzoekt, en/of om u schriftelijk (per e-mail en/of per post) te kunnen benaderen indien u telefonisch onverhoopt niet bereikt kunt worden.

Daarnaast kan de Betonvereniging uw persoonsgegevens gebruiken in het kader van het uitvoeren van een met u gesloten overeenkomst van opdracht en om u op de hoogte te houden van de activiteiten van de Betonvereniging.

Hoe lang Betonvereniging gegevens bewaart

De Betonvereniging bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is om de doelen te realiseren, waarvoor uw gegevens worden verzameld. Uw gegevens worden niet bewaard indien er geen overeenkomst met u tot stand komt. Gegevens van een lidmaatschap bewaren wij na opzegging niet langer dan 5 jaar.

Gevolgen van het niet verstrekken van gegevens

De Betonvereniging heeft uw persoonsgegevens nodig in het kader van het uitvoeren van een met u gesloten overeenkomst van opdracht. Indien u niet uw persoonsgegevens aan de Betonvereniging wil verstrekken, kan er geen opdracht tot stand komen.

Delen met anderen

De Betonvereniging verstrekt uw persoonsgegevens alléén aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met u, om te voldoen aan een wettelijke verplichting of om u op de hoogte te houden van de activiteiten van de Betonvereniging.

Daarnaast maken wij gebruik van het onderwijsplatform Moodle onder de naam Beton Academie. Via dit systeem faciliteren wij onze online e-learning diensten of bieden wij digitale ondersteuning bij onze fysieke cursussen. Dit systeem heeft toegang tot de persoonsgegevens voornaam, achternaam en e-mailadres zoals die via Mijn Beton bij ons bekend zijn.

Beton Academie

Binnen de Beton Academie wordt de voortgang van een cursist in die betreffende cursus bijgehouden. Denk aan welke taken afgerond zijn of welke resultaten door iemand behaald voor een zelftoets. Deze informatie is zichtbaar voor de organisatie en de relevante docent(en), ten behoeve van de uitvoering van het onderwijs. In veel cursussen kan een cursist ook gebruik maken van een forum. De informatie die daarin wordt opgeslagen is zichtbaar voor de organisatie, de docent en andere medecursisten. Individuele opdrachten die een cursist in het systeem uploadt zijn alleen zichtbaar voor de organisatie en de betreffende docent.

Gebruikers van de Beton Academie kunnen te allen tijde hun gegevens inzien, aanpassen of verwijderen. Dit heeft geen invloed op de gegevens die over een cursist bekend zijn in Mijn Beton.

Toegang tot de Beton Academie is beschikbaar gedurende de looptijd van de cursus en tot minimaal 4 weken daarna. Als een cursist direct daaropvolgend geen gebruik meer maakt van de diensten van de Betonvereniging, zal zijn of haar account voor de Beton Academie volledig verwijderd worden, inclusief alle bijbehorende bestanden, eigen forumbijdragen, ingeleverde opdrachten, etc. Als onderdelen hiervan noodzakelijk waren voor het vaststellen van het cijfer voor de cursus, zullen deze gedurende maximaal 2 jaar elders gearchiveerd worden.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar opleidingen@betonvereniging.nl.

De Betonvereniging zal binnen vier weken op uw verzoek reageren.

Klachtrecht

Voor klachten omtrent bescherming persoonsgegevens, kunt u terecht bij Autoriteit Persoonsgegevens.

Beveiligen

De Betonvereniging neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. De website van de Betonvereniging maakt gebruik van een betrouwbaar SSL Certificaat om te borgen dat uw persoonsgegevens niet in verkeerde handen vallen.

Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, of indien u meer informatie wenst over de beveiliging van door de Betonvereniging verzamelde persoonsgegevens, neem dan contact met de Betonvereniging op via info@betonvereniging.nl.

De Betonvereniging is als volgt te bereiken:

Vestigingsadres: Tielweg 3, 2803 PK Gouda
KVK nummer: 40464045
E-mailadres: info@betonvereniging.nl
Download deze verklaring als pdf

versie 2023