Betonkanorace 2024

Omvang 101 tot 500 personen
Inschrijven evenement
Link gekopieëerd!

De 2024 editie van de Betonkanorace wordt dit jaar gehouden in Enschede.

De BetonKanoRace (BKR) of ConcreteCanoeRace (CCR) is een jaarlijks terugkerend evenement in Nederland. Studenten Bouwkunde en Civiele Techniek van verschillende onderwijsinstellingen komen samen om op internationaal niveau te strijden. Dit unieke evenement vond voor het eerst plaats in 1977 en bestaat uit meerdere races in zelfgemaakte kano's van beton. Studenten passen toe wat ze tijdens hun studie leren en laten zien dat beton veelzijdiger is dan reguliere toepassingen in funderingen, vloeren en balken. De kano’s moeten voldoen aan de regels die dat jaar in het wedstrijdreglement staan. Ook al denk je misschien dat betonnen kano's niet kunnen blijven drijven, dat lukt toch met de juiste mix van licht gewicht, sterkte en stabiliteit. Hier komen onderwijs, innovatie, sociale relaties en sport samen.