Vloeimaat

Zelfverdichtend Beton

Je leert over mengselontwerp, beproevingen uitvoeren en welke aanpassingen nodig zijn op basis van de meetresultaten. De cursus is praktisch èn theoretisch. Ideaal voor betonlaboranten en betontechnologen die meer willen weten over zelfverdichtend beton.

Domein Cement- en Betontechnologie
Cursusdagen 2 x 8 uur

Na een korte behandeling van de theorie leer je stapsgewijs vanuit de samenstellende grondstoffen een werkbare pasta te ontwerpen.

• Personeel van aannemers
  • Medewerkers van betonmortelcentrales of prefab-betonfabrieken

Het niveau van deze cursus is mbo+.

• Ervaren docentexpert
  • Actueel cursusmateriaal
  • Volledig toegerust laboratorium

Aan de hand van de lessen en het zelf doen kun je binnen je eigen bedrijf en met je eigen materialen zelfverdichtende betonspecie maken.

Steeds meer betonmortelcentrales en prefab-betonfabrieken gebruiken zelfverdichtende betonspecie. Met jouw kennis kun je de processen in je eigen werkomgeving verbeteren.

• Mondelinge opdrachten

Voor het begin van de cursus krijg je digitaal het dictaat.

bouwvakker die vloeibare cement comprimeert

• Je kunt zelfverdichtend beton ontwerpen volgens het stappenplan van de Japanse Methode.
  • Je kunt de waterbehoefte van de poeders vaststellen.
  • Je kunt de samenstelling van de pasta vaststellen.
  • Je kunt de samenstelling van de mortel vaststellen.
  • Je kunt de samenstelling van de betonspecie vaststellen.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 8 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je minimaal 75% van de bijeenkomsten bijwoont, ontvang je een Bewijs van deelname.

Erkenning

Met het Bewijs van Deelname voldoe je aan de nascholingsverplichting voor betonlaboranten volgens BRL 1801.

Zelfverdichtend Beton

Bedrijfsledenprijs (exclusief BTW): € 1.585,-

Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor deze cursus. De cursusprijs hierboven kan nog veranderen, afhankelijk van het moment van inschrijven, maar geeft een goede indicatie. Wij zijn aan het werk om een nieuwe editie in te plannen! Via de knop inschrijven kun je jezelf wel aanmelden voor de interesselijst. Je kiest dan de optie "Open voor interesse". Wij nemen contact met je op zodra de cursus opengaat voor inschrijving. Een plek op de interesselijst is nog geen inschrijving, dus je betaalt hier niets voor. Pas als je definitief bent ingeschreven voor een cursus, komt er een factuur en ben je verzekerd van je plek.

Inschrijven interesselijst

• Henk Wapperom