De rol van de coördinerende constructeur

Domeinen Ontwerp en Constructie, Studio Beton webinars
Auteur Betonvereniging
Publicatiedatum donderdag 10 februari 2022
Over dit webinar

In een reeks van drie Studio Beton webinars behandel(d)en we verschillende thema's rondom Constructieve Veiligheid. Het derde en laatste deel gaat over de implementatie van de rol van de coördinerende constructeur. Een sleutelfiguur vanuit de kerncoalitie en de voorzitter van de werkgroep constructieve veiligheid, Marc Unger en Rudi Roijakkers, gaan in op de stand van zaken. Er zijn op strategisch niveau afspraken gemaakt, de rol van de coördinerend constructeur bij de verschillende partijen is beschreven en er zijn pilotprojecten gedraaid. Hoe maken we de volgende stap? Durven partijen echt hun commitment te geven aan de voorgestelde maatregelen? Hoe wordt de governance van Constructieve Veiligheid in de praktijk geregeld? Hoe krijgen ‘we’ alle partijen in het proces zo ver dat de rol van coördinerend constructeur goed wordt geïmplementeerd? En hoe borgen we die rol in de praktijk?

Gespreksleider
Sander den Blanken | Managing Director BAM Infraconsult & BAM Infra Asset Management, Bestuurslid Betonvereniging

Sprekers
Marc Unger | Programmadirecteur Renovatie Binnenhof Rijksvastgoedbedrijf, Voorzitter Constructeursregister