Medewerkers met helm en hesje brengen titaniumstrips aan voor kathodische bescherming

Kathodische Bescherming Module 1

Heb je behoefte aan meer kennis en vaardigheden rondom het thema kathodische bescherming van beton? Dan is dit jouw cursus! Na deze eerste module kun je beoordelen of kathodische bescherming een passend alternatief is om verdere corrosie te stoppen. Als we meer betonconstructies op deze manier kunnen beschermen, zijn andere vormen van reparatie of zelfs slopen minder nodig.

Domein Onderhoud en Reparatie
Cursusdagen 3 x 5 uur

In de cursus Kathodische Bescherming Module 1 leer je meer over de elektrochemie van corrosie, het ontwerp van KB-installaties en de uitvoering. Aan het einde van deze cursus weet je hoe het corrosieproces elektrochemisch in elkaar steekt, welke soorten KB-installaties er zijn en hoe je deze moet installeren.

• Bestekschrijvers
  • Adviseurs
  • Producenten
  • Werkvoorbereiders
  • Beheerders
  • Projectleiders

Het niveau van deze cursus is hbo.
Je hebt een hbo-diploma nodig om mee te kunnen doen met deze cursus.

• De enige Nederlandstalige cursus specifiek over kathodische bescherming van beton
  • Korte maar diepgaande introductie
  • Expertdocenten uit de praktijk

Als je deze cursus hebt afgerond, kun je aan de slag met KB-installaties.

Na afronding van deze cursus kun je aan de slag met de installatie en uitvoering van KB-installaties.

Wil je verdere verdieping, volg dan ook Module 2.

• Discussies

Bij deze cursus maak je gebruik van een dictaat, dat je bij aanvang digitaal ontvangt. De PowerPoints van de docent(en) komen digitaal beschikbaar via de online omgeving.

Een viaduct waar kathodische bescherming op aangebracht gaat worden

Je kunt kathodische bescherming beoordelen als mogelijk alternatief om corrosieproblemen te voorkomen.

Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 30 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je minimaal 75% van de bijeenkomsten bijwoont, ontvang je een Bewijs van deelname.

Kathodische Bescherming Module 1

Bedrijfsledenprijs (exclusief BTW): € 1.270,-

Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor deze cursus. De cursusprijs hierboven kan nog veranderen, afhankelijk van het moment van inschrijven, maar geeft een goede indicatie. Wij zijn aan het werk om een nieuwe editie in te plannen! Via de knop inschrijven kun je jezelf wel aanmelden voor de interesselijst. Je kiest dan de optie "Open voor interesse". Wij nemen contact met je op zodra de cursus opengaat voor inschrijving. Een plek op de interesselijst is nog geen inschrijving, dus je betaalt hier niets voor. Pas als je definitief bent ingeschreven voor een cursus, komt er een factuur en ben je verzekerd van je plek.

Inschrijven interesselijst

• Chantal Mülders