Medewerkers bewerkt een nieuwe betonnen dekvloer beton met een naaldrol

Kennismaken met Betononderhoud en Betonreparatie

Carbonatatie? Spuitbeton? Epoxy? Hydrofoberen? Milieuklasse X-nog iets? Na deze cursus zijn al deze begrippen gesneden koek. Je leert over verschillende aantastingsmechanismen in bestaand beton en aan welke criteria een reparatie moet voldoen. We bespreken reparatietechnieken, reparatiematerialen en herstel van schade aan nieuw betonwerk.

Domein Onderhoud en Reparatie
Locatie Woerden
Cursusdagen 2 x 4 uur
Startdatum Woensdag 13 november 2024

In de cursus Kennismaken met Betononderhoud en Betonreparatie leer je meer over aantasting van beton, reparatiemethoden, reparatiematerialen, reparatiecriteria, extra betonbescherming en de levensduur van beton. Aan het einde van deze cursus kun je beter meepraten over betonreparatieprojecten.

• Constructeurs
  • Uitvoerders
  • Kwaliteitsfunctionarissen
  • Werkvoorbereiders
  • Toezichthouders

Het niveau van deze cursus is mbo.
Je hebt een mbo-diploma nodig om mee te kunnen doen met deze cursus.

• Korte introductie met de belangrijkste informatie over betononderhoud en betonreparatie
  • Kleine groepen met ruimte voor discussie
  • Expertdocent uit de praktijk

Als je deze cursus hebt afgerond, kun je beter zorg dragen voor een goede uitvoering van betonreparatieprojecten.

Na afronding van deze cursus kun je jouw kennis inzetten bij gesprekken over betonreparatieprojecten en zorgdragen voor beter toezicht of betere begeleiding van zo'n project.

• Discussies

De PowerPoints van de docent komen digitaal beschikbaar via de online omgeving.

Corrosie (roest) van staal in beschadigd gewapend beton

• Je kunt verschillende vormen van directe en indirecte aantasting van beton correct indelen.
  • Je kunt verschillende reparatiemethoden en reparatiematerialen voor betonschade benoemen.
  • Je kunt uitleggen welke reparatiecriteria voor betonschade wanneer van toepassing zijn.
  • Je kunt verschillende vormen van extra betonbescherming benoemen.
  • Je kunt vertellen hoe we ervoor zorgen dat beton een lange levensduur heeft.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 8 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je minimaal 75% van de bijeenkomsten bijwoont, ontvang je een Bewijs van deelname.

Kenniseenheden

Voor deze cursus kun je 3 kennispunten voor het Constructeursregister behalen. Constructeurs die ingeschreven staan in het Constructeursregister hebben deze punten nodig voor hun professionele ontwikkeling.
Trainingslocatie Woerden, gebouw At The Office

Kennismaken met Betononderhoud en Betonreparatie