Jonge medewerker inspecteert beton op schade

Nascholing Betononderhoudskundige BV

Werken aan je kennis en vaardigheden doe je jouw leven lang. Ook als betononderhoudskundige wil je op een dieper niveau met je vak bezig zijn. In deze nascholingscursus komen actuele en regelmatig wisselende thema's aan bod. Je krijgt veel ruimte om met andere BOKkers te praten over hun aanpak.

Domein Onderhoud en Reparatie
Locatie Nieuwegein
Cursusdagen 2 x 4 uur

In de cursus Nascholing Betononderhoudskundige leer je meer over de procesmatige aanpak van de betononderhoudskundige bij reparatieprojecten. Aan het einde van deze cursus kun je deze nieuwe kennis in jouw dagelijkse praktijk toepassen.

De doelgroepen voor deze cursus zijn:
  • Betononderhoudskundigen

Niveau

Het niveau van deze cursus is hbo+.
Je hebt een hbo-diploma nodig om mee te kunnen doen met deze cursus. Je bent betononderhoudskundige.

Om deel te kunnen nemen aan deze cursus, moet je Betononderhoudskundige BV afgerond hebben.

Unieke punten

Deze cursus biedt jou de volgende voordelen:
  • Docentexperts
  • Kennis delen met andere betononderhoudskundigen
  • Leren van elkaars aanpakken

Doel van de cursus

Als je deze cursus hebt afgerond, kun je jouw nieuwe kennis, vaardigheden en contacten positief inzetten bij betonreparatieprojecten.

Als nageschoolde betononderhoudskundige kun je aan de slag bij betonreparatiebedrijven die gecertificeerd zijn volgens BRL 3201.

Vorm

Bij deze cursus maken we gebruik van de volgende leermethoden:
  • Case
  • Discussies
  • Mondelinge opdrachten
  • Presentatie door docent

De PowerPoints van de docent komen digitaal beschikbaar via de online omgeving.

In deze cursus maken we gebruik van de Beton Academie. Het materiaal in deze online omgeving is ondersteunend aan de fysieke lessen. Hier vind je relevante informatie over de cursusonderdelen, zoals een overzicht van de leerdoelen en de te behandelen onderwerpen. Maar je kan hier ook de hand-outs van de gegeven presentaties terugvinden of deze alvast voor de les bekijken en zo vooraf al eventuele vragen aan de docent formuleren.

Docenten kunnen in de Beton Academie ook andere relevante documenten opnemen, zoals artikelen, opdrachten of links naar websites of video's.

Ook kunnen docenten via deze Academie mededelingen doen. Bijvoorbeeld wanneer zij interessante achtergrondinformatie hebben geüpload of nog terug willen komen op een discussie in de les.

Als cursist kan je ook onderling met elkaar van gedachten wisselen, elkaar vragen stellen en gezamenlijk tot antwoorden komen. Je hebt een maand na afronding van de cursus toegang tot de online omgeving.

Medewerker met klembord inspecteert een betonnen vloer

Leerdoelen

De leerdoelen van deze cursus zijn:
  • Je demonstreert nieuwe, actuele kennis over betononderhoud en -reparatie.
  • Je kunt de nieuwe kennis over betononderhoud en -reparatie toepassen in de eigen dagelijkse werkpraktijk.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 10 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je alle bijeenkomsten hebt bijgewoond, ontvang je een Bewijs van deelname.

Erkenning

Deze nascholing voldoet aan de eisen van de BRL 3201. Betonreparatiebedrijven die volgens deze BRL gecertificeerd zijn, moeten hun personeel laten nascholen, minimaal 8 uur per 2 jaar.

Trainingslocatie Nieuwegein, gebouw Innovam

Nascholing Betononderhoudskundige BV

Nieuwegein
Start: 2 oktober 2024