Metselmortellaborant

Metselmortellaborant BV

Je volgt deze cursus als je de functie van metselmortellaborant vervult of wilt gaan vervullen. Je haalt de kennis in huis over de kwaliteitseisen waaraan de materialen moeten voldoen. Na afloop kun je zelfstandig de laboratoriumwerkzaamheden uitvoeren bij vervaardiging en controle van metselmortel.

Domein Cement- en Betontechnologie
Locatie Apeldoorn
Cursusdagen 6 x 6 uur

In de cursus krijg je kennis aangereikt over alle verschillende soorten metselmortel. Ook leer je hoe je de verschillende proeven moet uitvoeren om de kwaliteit van metselmortel vast te stellen.

• Personeel van laboratoria van metselmortelleveranciers

Het niveau van deze cursus is mbo.

• Ervaren docentexpert
  • Actueel cursusmateriaal
  • Volledig toegerust laboratorium

Als je deze cursus hebt afgerond, kun je de proeven uitvoeren die in de verschillende normen voor metselmortel staan beschreven.

Na succesvolle afronding ontvang je het diploma Metselmortellaborant BV, volgens de eisen in BRL 1904-1905. Daarmee kan jouw werkgever gecertificeerde metselmortel leveren.

• Case
  • Proefexamen
  • Schriftelijke opdrachten
  • Zelftoetsen

Bij deze cursus maak je gebruik van een dictaat, dat je bij aanvang ontvangt. De PowerPoints van de docent komen digitaal beschikbaar via de online omgeving.

Metselmortellaborant

• Je kent de betonsoorten, grondstoffen, behandelwijze, samenstelling en eigenschappen van metselmortel.
  • Je kunt zelfstandig de laboratoriumwerkzaamheden uitvoeren bij vervaardiging en controle van metselmortel.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 40 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Deze cursus wordt afgesloten met 2 toetsen.

Over de toetsing

Wij sluiten deze cursus af met een Schriftelijke toets en Praktijkopdracht.

Je doet een praktijkopdracht. Als je hiervoor een voldoende hebt, mag je ook het schiftelijke examen doen.

Dit schriftelijk examen bestaat uit twintig meerkeuzevragen en ongeveer tien open vragen. De meerkeuzevragen toetsen je kennis; de open vragen toesten of je deze kennis ook kunt toepassen.

Als je deze cursus succesvol afrondt, ontvang je een Diploma.

Over de herkansing

Er wordt geen herkansing van de toets aangeboden. Mocht je niet slagen, dan kun je meedoen met de eerstvolgende examenmogelijkheid, nadat de cursus opnieuw is gegeven. Belangrijk: je wordt niet automatisch ingeschreven voor een herkansing. Wil je meedoen met het examen, schrijf je dan tegen die tijd opnieuw in via onze website. Hier zijn kosten aan verbonden.

Erkenning

Het diploma Metselmortellaborant BV wordt erkend binnen de BRL 1904 en 1905.

Metselmortellaborant BV

Bedrijfsledenprijs (exclusief BTW): € 2.785,-

Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor deze cursus. De cursusprijs hierboven kan nog veranderen, afhankelijk van het moment van inschrijven, maar geeft een goede indicatie. Wij zijn aan het werk om een nieuwe editie in te plannen! Via de knop inschrijven kun je jezelf wel aanmelden voor de interesselijst. Je kiest dan de optie "Open voor interesse". Wij nemen contact met je op zodra de cursus opengaat voor inschrijving. Een plek op de interesselijst is nog geen inschrijving, dus je betaalt hier niets voor. Pas als je definitief bent ingeschreven voor een cursus, komt er een factuur en ben je verzekerd van je plek.

Inschrijven interesselijst

Examen: Metselmortellaborant BV

Prijs (exclusief BTW): € 770,-
Bedrijfsledenprijs (exclusief BTW): € 540,-

Op dit moment kun je je nog niet inschrijven voor dit examen. De examenprijs hierboven kan nog veranderen, afhankelijk van het moment van inschrijven, maar geeft een goede indicatie. Wij zijn aan het werk om een nieuwe editie in te plannen! Via de knop inschrijven kun je jezelf wel aanmelden voor de interesselijst. Je kiest dan de optie "Open voor interesse". Wij nemen contact met je op zodra het examen opengaat voor inschrijving. Een plek op de interesselijst is nog geen inschrijving, dus je betaalt hier niets voor. Pas als je definitief bent ingeschreven voor het examen, komt er een factuur en ben je verzekerd van je plek.

Inschrijven interesselijst

• Rens van Berkesteijn of Sophia Verdouw-de Jong