Webinar Betonakkoord: De opdrachtgevers zijn nu aan zet!

Domein Duurzaamheid en Circulariteit
Publicatiedatum donderdag 1 februari 2024

Hoe staat het met de ambitie om 70 procent CO2 te reduceren in 2030? Op woensdag 14 februari praat Jacqueline Cramer, voorzitter van het Betonakkoord, je bij over de stand van zaken in een live webinar.

Het Betonakkoord heeft met de betonsector en -keten de afgelopen vijf jaar al het huiswerk gedaan om grote stappen richting duurzaamheid te kunnen zetten. Het is nu aan de opdrachtgevers om de ambitieuze duurzaamheidsplannen op het gebied van CO2-reductie en verhoging van de circulariteit op te nemen in hun contracten.

Vanaf januari 2024 gaat een grote groep opdrachtgevers gezamenlijk de vernieuwing in de betonketen aanjagen met innovatieve marktpartijen. Uitgangspunt is dat de opgedane ervaringen en daarbij behorende prestatieverbeteringen van de koplopers 2-3 jaar later de standaard worden voor de gehele markt (het peloton).

Het Betonakkoord is in gesprek met de ministeries IenW en BZK om de prestatie-eisen voor het 'peloton' te harmoniseren en wettelijk te verankeren. Dit gaat voor de gehele betonketen gevolgen hebben.

Wil je hier meer over weten, kijk dan op 14 februari naar het webinar Betonakkoord: De opdrachtgevers zijn nu aan zet! Tijd: 10.00-11.00 uur. Er wordt ruim tijd ingepland om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

In het document Resultaten Betonakkoord 2018-2023 lees je wat het Betonakkoord sinds 2018 in samenwerking met meer dan 250 betrokken partijen heeft bereikt.