Een bouwvakker met een oranje hesje en witte helm inspecteert prefab betonelementen

Schoonbeton in de Praktijk

Wanneer een opdrachtgever eisen stelt aan het uiterlijk van het betonoppervlak, of specifiek vraagt om schoonbeton, dan zijn daarvoor vele technische mogelijkheden. Maar even belangrijk is een goede afstemming tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. In deze cursus leer je alles over schoonbeton, zodat je het juiste advies kan geven.

Domein Werkvoorbereiding en Uitvoering
Locatie Woerden
Cursusdagen 4 x 4 uur
Startdatum Woensdag 15 mei 2024

In de cursus Schoonbeton in de Praktijk leren onze enthousiaste experts/docenten jou graag hoe je de CUR 100 inzet als leidraad om afspraken te maken en de juiste verwachtingen te scheppen, welke (technische) mogelijkheden je hebt om kleuren en effecten te realiseren en hoe je het gewenste resultaat kunt bereiken met de juiste voorbereiding, bekisting en uitvoering.

Je gaat ook praktisch aan de slag. Gedurende de eerste drie dagdelen werk je een case uit. In het vierde dagdeel behandelen we deze uitwerkingen.

In de cursus is (veel) ruimte voor vraag en antwoord, discussie, netwerken, elkaar vinden in oplossingen en mogelijkheden.

• Werkvoorbereiders
  • Uitvoerders
  • Projectleiders
  • Opdrachtgevers
  • Toezichthouders

Het niveau van deze cursus is mbo+.
Je hebt geen specifiek diploma nodig om mee te kunnen doen met deze cursus.

• Ervaren docentexperts
  • Actuele materialen en praktijkvoorbeelden
  • Interactieve werkvorm

De cursus is niet alleen interessant voor werkvoorbereiders, uitvoerders en projectleiders, maar zeker ook voor opdrachtgevers en toezichthouders. Ook als je (nog) niet specifiek met schoonbeton te maken hebt, maar je in de praktijk wel betrokken bent bij de beoordeling van betonoppervlakken en de invloeden daarop.

Een mooi vervolg of voorloper op deze cursus is de cursus Betonstorten van Voorbereiding tot Verhardingsbeheersing.

Of de cursus Bekistingen, Hulpconstructies en Uitvoeringsmethoden. Van die cursus bieden we zowel een variant voor de Infra/Civiele sector, als voor de Woning- en Utiliteitsbouw.

• Case
  • Discussies
  • Rollenspellen
  • Schriftelijke opdrachten

Gedurende de cursus en tot 4 weken daarna, heb je toegang tot het lesmateriaal in onze online Beton Academie. Hier vind je o.a. de lesstof die bij deze cursus hoort en de hand-outs van de presentaties.

Moderne betonnen architectuur met strakke lijnen tegen een blauwe lucht

• Je kunt de CUR 100 toepassen in een praktijksituatie en daarbij  je keuzes verantwoorden.
  • Je hebt inzicht in kleuring van beton en de invloeden.
  • Je begrijpt de invloed van uitvoeringsmethoden, bekistingen of mallen om een schoonbeton constructie(deel) te produceren.
Deze cursus heeft een studielast van ongeveer 25 uur. Dit is een gemiddelde. Het kan zijn dat je er persoonlijk meer of minder tijd voor nodig hebt om de cursus succesvol af te ronden.
Als je minimaal 75% van de bijeenkomsten bijwoont, ontvang je een Bewijs van deelname.
Trainingslocatie Woerden, gebouw At The Office

Schoonbeton in de Praktijk