Slimme bouwlogistiek & Amsterdam Logistic Cityhub

Link gekopieëerd!
Over dit webinar

Slimme bouwlogistiek - Walther Ploos van Amstel
Gaat de stad echt op slot voor bouwlogistiek? Hoe gaan slimme bouwers hiermee om? Wat kan samenwerking in bouwhubs betekenen? Wat moet je als bouwprofessional weten over bouwlogistiek? Walther geeft een presentatie met o.a. de link naar Prefab(beton), BIM, laadinfrastructuren en naar logistieke hub’s. Het geeft een mooi beeld van wat onze sector binnen afzienbare tijd aan uitdagingen kan verwachten. Walther Ploos van Amstel is lector City Logistiek aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij doet onderzoek naar innovatieve stadslogistieke netwerken, bouwlogistiek en zero-emissie stadslogistiek.

Amsterdam Logistic Cityhub - Ron Frazer
Ron Frazer streeft naar innovatie binnen de bouw. Zo is hij betrokken bij diverse projectgroepen, gelieerd aan universiteiten, hogescholen en TNO waarin verdere digitalisering en BIM in de dagelijkse processen centraal staan.

Daarnaast is hij een aanjager bij het concept van de BouwHub voor binnenstedelijk bouwlogistiek. Het is zijn ambitie om de BouwHubs uit te rollen in alle stedelijke gebieden waar een positieve business case bestaat. Niet geheel onbelangrijk is dat door het concept van de BouwHub de doorlooptijd van de afbouw wordt verkleind en de arbeidsproductie wordt verhoogd. Ron maakt het verschil door het inzetten van een eenduidige logistieke dienstverlening, verdergaande digitalisatie, duurzaam materieel en logistieke hubs.

Ron neemt je mee door het gebruik van de Amsterdam Logistic Cityhub. Wat zijn de ervaringen van VolkerWessels Bouwmateriaal & Logistiek? Wat zijn de hoofdredenen om anders te gaan werken? Welke voordelen heeft het opgeleverd? Zijn er al meetbare resultaten en wat voor vervolg krijgt het in Amsterdam en/of andere steden?

Gespreksleider
Michaël Menting | Senior Adviseur, Dura Vermeer & Lid Programmacommissie Beton Event

Sprekers
Walther Ploos van Amstel | Lector City Logistiek, Hogeschool van Amsterdam